Projekti naše škole

Sudjelovanje učenika naše Škole na mnogobrojni projektima i projektna nastava je pristup učenju koji se temelji na realizaciji projekata kroz aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja. Ovaj pristup stavlja učenike u centar obrazovnog procesa, dajući im priliku da razvijaju svoje kreativne, istraživačke i analitičke sposobnosti. U projektnoj nastavi učenici rade na konkretnim zadacima ili problemima, koji su često povezani s realnim situacijama ili temama izvan školskog okvira.

Ključne karakteristike projektne nastave:

  • interdisciplinarnost,
  • aktivno učenje,
  • kreativnost i inovativnost,
  • timski rad i
  • učenje usmjereno na proces istraživanja.

E-ŠKOLE

Što su e-Škole?

e-Škole su strukturni program razvoja digitalno zrelih škola koji je pokrenuo CARNet. Razvoj podrazumijeva nacionalnu implementaciju projekata u dva ključna područja:

  • informatizacija poslovnih i nastavnih procesa i
  • primjena IKT-a u obrazovanju.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Projekti i programi naše Škole

Godišnja tema škole

Učenici će sudjelovati u pripremi i realizaciji godišnje teme. Godišnja tema bit će integrirana u redovnu i izbornu nastavu, produženi boravak, izvannastavne aktivnosti i školske projekte.

Rad s potencijalno nadarenim učenicima

Školska psihologinja u suradnji s udrugom Suncokret OLJIN provodi program rada s potencijalno nadarenim učenicima. Nakon identifikacije potencijalno nadarenih učenika psihološkim instrumentarijem među učenicima 4.-ih razreda, provode se kreativno-socijalizacijske radionice, učenici se uključuju u izvannastavne aktivnosti, organiziraju se posjete različitim kulturnim i javnim institucijama i slično.

Učimo kako učiti

Cilj programa „Učimo kako učiti“ je upoznati učenike s metodama organizacije slobodnog vremena, raznovrsnim tehnikama i strategijama učenja, utvrditi stil učenja i općenito razvijati pozitivan stav prema školi i učenju. Program se provodi među učenicima 5. i 7. razreda, a svim učenicima škole pružena je i mogućnost individualne pomoći i podrške u učenju u dogovoru sa stručnim suradnicima.

Profesionalno informiranje i usmjeravanje učenika osmih razreda

Učenici 8.-ih razreda upoznaju se sa sustavom obrazovanja u Republici Hrvatskoj, s vrstama srednjih škola, načinu upisa u srednju školu i raznovrsnim zanimanjima putem pedagoških radionica koje provode školska psihologinja i pedagoginja. Osim radionica, provode se i individualna savjetovanja učenika, organiziraju se posjeti Zagrebačkom obrtničkom sajmu i manifestaciji „Dojdi osmaš“, kao i posjeti bivših učenika koji predstavljaju svoje srednje škole. Kako bi roditelji bili upućeni u cjelokupan postupak upisa u srednje škole, organizira se i roditeljski sastanak gdje roditelji dobe sve potrebne informacije kako bi sam postupak upisa u srednje škole protekao što jednostavnije. Svrha programa je pružiti podršku učenicima u odabiru primjerenog srednjoškolskog obrazovnog programa u skladu sa sposobnostima i znanjima, nadarenosti i interesima, osobinama ličnosti i radnim navikama kao prevencija školskog neuspjeha i kao preduvjet kasnije uspješne karijere i zadovoljstva u budućem radu.

Program prevencije ovisnosti

Program prevencije ovisnosti provodi se kontinuirano tijekom cijele školske godine putem međupredmetnih tema Zdravstvenog odgoja i obilježavanjem Mjeseca borbe protiv ovisnosti. Cilj programa je smanjiti broj mladih koji će posegnuti za ovim rizičnim iskustvom, odolijevanje pritisku vršnjaka i zauzimanje za sebe, te unaprjeđenje cjelokupnog zdravog razvoja djece i mladih. Putem programa nastoji se ukazati učenicima na štetne utjecaje alkohola, nikotina i droge na psihofizičko zdravlje čovjeka i njegove okoline, kao i upoznati ih s institucijama i osobama kojima se mogu obratiti za savjete, podršku i pomoć.

Oblak osjećaja

Učinkoviti programi za razvoj društvenih i spoznajnih vještina važan su dio odgojnog procesa, jer djeca često imaju poteškoća s rješavanjem problema u društvenim situacijama, sa samokontrolom, razumijevanjem osjećaja i samopoštovanjem. Obrazovni ciljevi programa su povećanje samokontrole, bolje razumijevanje i korištenje vokabulara vezanog uz osjećaje i emocionalna stanja, bolje shvaćanje kako naša vlastita ponašanja utječu na druge, a provodi se putem radionica među učenicima prvih razreda u suradnji sa školskom psihologinjom.

Njegujemo dobar glas

Program namijenjen učenicima prvih razreda provodi školska logopedinja. Svrha programa je poučiti učenike što je glas i kako nastaje, što sve može ugroziti naš glas i što je zlouporaba

glasa, te ono najvažnije, kako sačuvati naš glas, kako provoditi higijenu glasa te tako preventivno djelovati i spriječiti nastanak teškoća glasa.

Naše priče

Velikom broju učenika pisanje sastavaka, naročito opisivanje i pisanje po mašti, predstavlja izazov, pogotovo ako ne postoji velika motivacija. Kroz osmišljavanje priče i izradu slikovnica učenici trebaju utvrditi usvojene jezične zakonitosti i služiti se pravilnim gramatičko-pravopisnim oblicima, usvajaju nove riječi i izraze čime razvijaju aktivan rječnik, vježbaju misli oblikovati pravilnim i lijepim rečenicama, rečenice skladno semantički povezivati i nauče sastavljati veće logičke cjeline i pisanje po planu. Ujedno je i svrha programa osposobiti učenike trećih razreda za reproduktivno i stvaralačko prepričavanje teksta, te lijepo pismeno oblikovanje, pisanje i sastavljanje sadržaja na osnovi mašte.

"LARA", trening socijalnih vještina

Program je namijenjen učenicima trećih razreda s ciljem osnaživanja djece za snalaženje u svakodnevnim situacijama kroz učenje i vježbanje socijalnih vještina. Korištenje socijalnih vještina utječe na poboljšanje međuvršnjačkih odnosa, odnosa u obitelji i općenito odnosa u sredini u kojoj se dijete kreće. Socijalne vještine koje će učenici usvojiti su: predstavljanje i upoznavanje, slušanje, prepoznavanje i iskazivanje osjećaja, kontrola ljutnje, rješavanje problema, empatija i suradnja. Sadržaj svake radionice obuhvaća igru, najavu vještine, demonstraciju vještine, poučavanje, igranje uloga, evaluaciju te vježbe za domaću zadaću.

Volontiranje u "OŠ. I. Kršnjavi"

Zainteresirani učenici će putem aktivnosti volontiranja razvijati organizacijske i komunikacijske vještine (naučiti raditi u timu, razvijati radne navike, razvijati kreativnost), razumijevanje za društvene probleme i suosjećanje s drugima. Među učenicima će se raditi na povećanju međusobne povezanosti, solidarnosti, društvene odgovornosti, osjećaja korisnosti i pripadnosti. Planirane aktivnosti: međuvršnjačka pomoć u učenju, posjet okolnim institucijama, sudjelovanje u provedbi humanitarnih akcija.

"Zajedno u peti"

Prelazak iz četvrtog u peti razred je jedan od stresnijih događaja tijekom učenikovog školovanja. Dijete nakon četiri godine ostaje bez svog učitelja/učiteljice i mora se naviknuti na desetak novih učitelja. Više nema jednu učionicu, nego njih više. Odjednom, imat će nekoliko novih predmeta i više obaveza. Strah od nepoznatog i novog, a u ovom slučaju to je strah od petog razreda i novih nastavnika, svojstven je svim ljudima i normalna pojava. Nama kao stručnjacima u odgojno – obrazovnom procesu, cilj je pomoći učeniku i olakšati mu nošenje s navedenim problemima. „Zajedno u peti“ je program namijenjen učenicima četvrtih razreda tijekom kojeg se učenici upoznaju s načinom rada u petom razredu i s predmetnim učiteljima kako bi im se pomoglo što bolje i brže prilagoditi na novi način rada prelaskom u peti razred i predmetnu nastavu.

Zajedno uz knjigu

Naprtnjača s različitim naslovima svakog petka odlazi u obitelj pojedinog učenika trećeg razreda gdje ostaje do idućeg petka. Svi u obitelji čitaju i zapisuju svoje dojmove, a po povratku naprtnjače učenik ukratko prepriča svoj doživljaj i zbivanja. Nakon toga ždrijeb odlučuje kome će naprtnjača ići dalje. Cilj programa je daljnje razvijanje pismenosti i ljubavi prema čitanju kod djece i njihovih roditelja, povezivanje obitelji u kvalitetnom provođenju slobodnog vremena i brisanja granica između učenja i zabave, razvijati sklonost posjeti školskoj knjižnici, razvijati čitalačke sposobnosti te informacijsku pismenost.

Europski tjedan programiranja

Putem Europskog tjedna programiranja želi se pokazati učenicima kako putem programiranja mogu realizirati vlastite ideje, ali se ujedno i želi povećati zainteresiranost za programiranje te okupiti motivirane učenike u cilju zajedničkog učenja i usavršavanja vještina. U projekt se mogu uključiti svi zainteresirani učenici od 1. do 8. razreda, a provodit će ga učitelji prirodoslovno-matematičkog područja tijekom školske godine.

Međunarodno natjecanje Dabar

Sudjelovanjem u natjecanju iz Informatike i računalnog razmišljanja Dabar je promicati Informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima, ali i u široj javnosti. Učenicima se na taj način ukazuje kako računalo nije samo igračka za društvene mreže ili gledanje filmova, već izvor zanimljivih logičkih zadataka koji Informatiku kao takvu čine uzbudljivom.

Suzbijanje elektroničkog nasilja

Cilj programa je povećati svijest učenika o opasnostima s kojima se mogu susresti koristeći elektroničke medije te ih naučiti prepoznati različite oblike nasilja na internetu, naučiti ih kako svojim odgovornim ponašanjem mogu izbjeći neugodnosti, zaštititi se od zlouporaba i nasilja te gdje potražiti pomoć. Tijekom veljače 2019. godine obilježit će se i Dan sigurnijeg interneta koji ima cilj promicati sigurniju i odgovorniju upotrebu online tehnologije i mobilnih uređaja među učenicima. Program će se provoditi putem radionica, rješavanja kvizova, pripremanja literarnih i kreativnih radova na temu Sigurniji Internet i Prevencija nasilja preko interneta, naučiti kako se zaštititi pri korištenju Interneta, ali i kako primjereno komunicirati s osobama služeći se društvenim mrežama. U provedbu programa uključeni su učitelji i stručni suradnici.

Projekti školske knjižnice

TULUM S(L)OVA

Tulum s(l)ova je projekt poticanja čitanja kojeg provode 22 školske knjižnice diljem Hrvatske uz potporu Hrvatske udruge školskih knjižničara i Hrvatske mreže školskih knjižničara.

Jedan od najbitnijih ciljeva Projekta je jačanje pozitivnog stava učenika prema čitanju i promoviranje čitanja iz užitka.

Namijenjen je za učenike sedmih i osmih razreda.

Projekt se tijekom školske godine može odvijati kroz:

1. Noćni čitateljski susret i

2. Čitanje u Školi i lokalnoj zajednici.

OKRENIMO NOVU STRANICU

Program je namijenjen učenicima prvih razreda kako  bismo im od najranijih školskih dana razvili ljubav prema knjizi, poticali ih na čitanje, usmeno izražavanje, pismenost i kritičko razmišljanje. Svakog petka u učionicama prvih razreda održat će se 15-minutno čitanje. U Projekt će se u čitanje uključivati učenici nižih i viših razreda, učitelji, roditelji, bake i djedovi naših prvašića.

JEDNA KNJIGA – JEDNO

Akcija prikupljanja darovanih  knjiga za razmjenu u povodu obilježavanja Međunarodnog dana darivanja knjiga i Valentinova.

JEZIČNA BRUSILICA

Tijekom školske godine, afirmirat će se jezici koje učimo u Školi kroz knjižničnu građu školske knjižnice, kulturna  događanja, književne susrete i predavanja. Školska knjižnica, u svom prostoru ima četiri kutka za jezike: Kutak hrvatskoga jezikaBritish Corner (kutak engleskog jezika),  Le Coin Français (kutak francuskog jezika), Latina et Graeca (kutak latinskog i grčkog jezika). 
Skip to content