Logopedinja
Ana Omrčen
mag. logoped.
Radno vrijeme:
Ponedjeljak, srijeda, četvrtak i petak 8.00-14.00 sati
Utorak 12.00-18.00 sati
Što radi logoped?
Cilj rada logopeda u osnovnoj školi jest otkrivanje, praćenje te pružanje pomoći, u vidu rehabilitacijskog postupka, učenicima s teškoćama govorno-glasovne komunikacije, učenicima s jezičnim teškoćama, učenicima sa specifičnim teškoćama učenja te učenicima s teškoćama različite etiologije. Također, stručni suradnik logoped savjetuje roditelje i učitelje te surađuje s ostalim stručnim suradnicima u školi i izvan nje
ZADAĆE LOGOPEDA:
-
- praćenje i razvoj odgojno- obrazovnih postignuća učenika
- ublažavanje ili otklanjanje postojećih poteškoća kod učenika
- individualan rad s učenicima koja imaju specifične teškoće učenja, jezične teškoće, teškoće govorno- glasovne komunikacije
- postizanje što boljih odgojno- obrazovnih postignuća učenika s teškoćama
- prevencija nepoželjnih posljedica koje mogu proizaći iz navedenih teškoća
- profesionalno usmjeravanje i informiranje učenika
- praćenje novih spoznaja iz područja rehabilitacije i njihova primjena u nastavnom i školskom radu
- utvrđivanje individualnih odgojno–obrazovnih sadržaja namijenjenih učenicima s teškoćama u razvoju i učenju
- pomoć u izradi IOOP-a
- briga o što boljoj integraciji učenika s teškoćama u redovne uvjete školovanja
- savjetodavni rad s učiteljima i roditeljima učenika s teškoćama u razvoju
- utvrđivanje psihofizičkih sposobnosti djece prije upisa u školu
- vrednovanje odgojno- obrazovnih rezultata
- pripremanje školskih odgojno- obrazovnih programa i njihova realizacija
- suradnja s ravnateljem i drugim stručnim suradnicima u školi i izvan nje
- stalno stručno usavršavanje te briga o stručnom usavršavanju učitelja s područja integracije i brige za djecu s teškoćama
Kako prepoznati dijete koje ima disleksiju?
Disleksija je poremećaj čitanja koji se očituje u sporijoj brzini čitanja, većem broju pogrešaka i narušenom razumijevanju pročitanoga. Prema istraživanju Snowlinga (2000) disleksija je najčešći razvojni poremećaj djece školske dobi s učestalošću od 7 do 10%.
Osnovna obilježja disleksije u školskoj dobi su:
- sporost u čitanju
- zamjene glasova po zvučnosti ili mjestu tvorbe (npr. zamjene b i p, b i d)
- zamjene sličnih grafema (npr. u i n)
- slovkanje i nemogućnost spajanja fonema u riječ
- zamjene riječi koje su glasovno ili značenjski slične pri čitanju (npr. riječi brod-brdo)
- teškoće pri čitanju prijedloga i drugih funkcionalnih riječi (npr. prijedlog od čitaju kao do) i
- teškoće razumijevanja pročitanoga.
Djeca koja imaju disleksiju imaju uredne intelektualne sposobnosti te adekvatnu poduku, no uspjeh u čitanju izostaje. Kod takve djece teškoće u čitanju mogu utjecati na akademska postignuća te stvoriti negativnu sliku o sebi stoga ukoliko primjećujete da vaše dijete pokazuje neki od ovih znakova disleksije javite se vašoj učiteljici ili školskom logopedu te ćemo Vam rado pomoći!