Logopedinja

Ana Omrčen

mag. logoped.

Radno vrijeme:

Ponedjeljak, srijeda, četvrtak i petak 8.00-14.00 sati

Utorak 12.00-18.00 sati

Što radi logoped?

Cilj rada logopeda u osnovnoj školi jest otkrivanje, praćenje te pružanje pomoći, u vidu rehabilitacijskog postupka, učenicima s teškoćama govorno-glasovne komunikacije, učenicima s jezičnim teškoćama, učenicima sa specifičnim teškoćama  učenja te učenicima s teškoćama različite etiologije. Također, stručni suradnik logoped savjetuje roditelje i učitelje te surađuje s ostalim stručnim suradnicima u školi i izvan nje

ZADAĆE LOGOPEDA:

    • praćenje i razvoj odgojno- obrazovnih postignuća učenika
    • ublažavanje  ili otklanjanje postojećih poteškoća kod učenika
    • individualan rad s učenicima koja imaju specifične teškoće učenja, jezične teškoće, teškoće govorno- glasovne komunikacije
    • postizanje  što boljih odgojno- obrazovnih postignuća učenika s teškoćama
    • prevencija nepoželjnih posljedica koje mogu proizaći iz navedenih teškoća
    • profesionalno usmjeravanje i informiranje učenika
    • praćenje novih spoznaja iz područja rehabilitacije i njihova primjena u nastavnom i školskom radu
    • utvrđivanje individualnih  odgojno–obrazovnih sadržaja namijenjenih učenicima s teškoćama u razvoju i učenju
    • pomoć u izradi IOOP-a
    • briga o što boljoj integraciji učenika s teškoćama u redovne uvjete školovanja
    •  savjetodavni rad s učiteljima i roditeljima učenika s teškoćama  u razvoju
    • utvrđivanje psihofizičkih sposobnosti djece prije upisa u školu
    • vrednovanje odgojno- obrazovnih rezultata
    • pripremanje školskih odgojno- obrazovnih programa i njihova realizacija
    • suradnja s ravnateljem i drugim stručnim suradnicima u školi i izvan nje
    • stalno stručno usavršavanje te briga o stručnom usavršavanju učitelja s područja integracije i brige za djecu s teškoćama

Kako prepoznati dijete koje ima disleksiju?

Disleksija je poremećaj čitanja koji se očituje u sporijoj brzini čitanja, većem broju pogrešaka i narušenom razumijevanju pročitanoga. Prema istraživanju Snowlinga (2000) disleksija je najčešći razvojni poremećaj djece školske dobi s učestalošću od 7 do 10%.

    Osnovna obilježja disleksije u školskoj dobi su:

    • sporost u čitanju
    • zamjene glasova po zvučnosti ili mjestu tvorbe (npr. zamjene b i p, b i d)
    • zamjene sličnih grafema (npr. u i n)
    • slovkanje i nemogućnost spajanja fonema u riječ
    • zamjene riječi koje su glasovno ili značenjski slične pri čitanju (npr. riječi brod-brdo)
    • teškoće pri čitanju prijedloga i drugih funkcionalnih riječi (npr. prijedlog od čitaju kao do) i
    • teškoće razumijevanja pročitanoga.

    Djeca koja imaju disleksiju imaju uredne intelektualne sposobnosti te adekvatnu poduku, no uspjeh u čitanju izostaje. Kod takve djece teškoće u čitanju mogu utjecati na akademska postignuća te stvoriti negativnu sliku o sebi stoga ukoliko primjećujete da vaše dijete pokazuje neki od ovih znakova disleksije javite se vašoj učiteljici ili školskom logopedu te ćemo Vam rado pomoći!

    Skip to content