O školi

Naša škola, Osnovna škola Izidora Kršnjavoga u Zagrebu osnovana je kao vježbaonica Pedagoške akademije, danas Učiteljskoga fakulteta u Zagrebu.

Danas je vježbaonica za studente brojnih fakulteta npr. Filozofskog, Kineziološkog, Učiteljskog, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i drugih fakulteta.

Godine 2015. izabrani smo kao jedina zagrebačka škola u CARNET-ovu pilot-projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“, jednom od pet finalista natjecanja RegioStars u kategoriji Vještine i obrazovanje za digitalnu Europu, na koje je ukupno bilo prijavljeno 206 projekata. Nastava je organizirana u jednoj smjeni za više od 500 učenika u 24 razredna odjela, 12 razredne i 12 predmetne nastave.

Za učenike od 1. do 4. razreda organiziran je program produženog boravka u 10 odgojno-obrazovnih skupina.

Učionice su opremljene pametnim pločama, suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima te bežičnim internetom (Wi-Fi signal) što omogućuje učiteljima korištenje brojnih suvremenih metoda rada. Škola je opremljena i  SMART interaktivnim pločama i interaktivnim iMOLearn kockama koje omogućuju suvremeno i aktivno učenje.

Uz redovnu nastavu, održava se dodatna i dopunska nastave te brojne izvannastavne aktivnosti. Od izvannastavnih aktivnosti, učenici se mogu uključiti u novinarsku skupinu, univerzalnu sportsku školu, program Vikendom u sportske dvorane, pjevački zbor, robotiku, programe Fun with English, Le classe de francais, dramsku skupinu, francusku igraonicu, interaktivnu informatičku radionicu, medijsku radionicu, prvu pomoć, kineski jezik itd. Tijekom godine priprema se i izdaje školski časopis u kojem sudjeluju učenici s novinarskim, literarnim i likovnim radovima. Učitelji rado odlaze s učenicima na terenske i izvanškolske aktivnosti te zahvaljujući položaju naše škole često surađujemo s brojnim muzejima, galerijama, akademijama, fakultetima, itd.

Projekti i preventivni programi

Stručni suradnici u suradnji s učiteljima provode brojne preventivne programe poput Učimo kako učitiOživljavanje starih alataLARA – trening socijalnih vještinaMeđuvršnjačko elektroničko nasilje, Naše pričeVolontiranjeOblak osjećajaOkrenimo novu stranicu, Jezična brusilicaProgram prevencije ovisnosti i dr.

Svake školske godine provodi se godišnji projekt, npr. Voda za život, Odijelo (ne) čini čovjeka, Igra i sport, Put oko svijeta, Olimpijske igre, itd. te brojni projekti poput Croatian Makers lige i BBC micro:bit-STEM revolucije, Stop nasilju među djecomŽivim život bez nasiljaHrabri čuvari – ne za nasilje!Naša djecaProgram prevencije karijesa djece predškolske i školske dobi u gradu ZagrebuŽivim život bez nasilja, PATHS – RASTEM, Petica – igrom do zdravljaPrometna Učilica, 20 dana dobroteRazglednice moga krajaPovijesne osobe zavičajaPokusi su nova fora100. dan školeEaster is comingSličnosti i razlike krajeva Republike Hrvatske, i brojni drugi.

Uspjesi, nagrade i priznanja

Naši učenici postižu izvrsne rezultate na školskim i izvanškolskim natjecanjima, likovnim i glazbenim smotrama. Svake godine imamo nekoliko državnih prvaka iz različitih nastavnih predmeta. Učenici i njihovi mentori svake godine nagrađivani su nagradom Profesor Baltazar koju Grad Zagreb dodjeljuje za osvojeno prvo, drugo ili treće mjesto na državnom natjecanju,  a dodjeljivan im je i Oskar znanja koji Agencija za odgoj i obrazovanje dodjeljuje učenicima za izniman uspjeh i postignute rezultate na državnim i međunarodnim natjecanjima. Škola je 2013. godine dobila Medalju Grada Zagreba za izniman doprinos u osnovnom odgoju i obrazovanju, a 2014. školi je dodijeljena Plaketa Grada Zagreba povodom 65. obljetnice rada škole i deset godina djelovanja Škole u bolnici u njezinom sastavu.

Play Attetion program

Škola Izidora Kršnjavoga jedna je od 24 osnovne škole u Hrvatskoj u kojoj se primjenjuje Edufeedback tehnologija za uvježbavanje održavanja pažnje pod nazivom „Play Attention“. „Play attention“ program nastao je kombiniranjem skeniranja moždanih impulsa, kognitivnih vježbi i tehnika oblikovanja ponašanja, a sastoji se od BodyWave sučelja (narukvice) koja se postavlja na ruku te od programa koji sadrži zanimljive video-igrice. BodyWave narukvica šalje podatke o moždanoj aktivnosti u igricu, a učenik zatim svojom pažnjom i koncentracijom na zadatak kontrolira tijek igrice. Program razvija održavanja pažnje, pospješuje ignoriranje ometajućih sadržaja (distraktora) i završavanje zadataka te razvija vještine pamćenja i organiziranja, zbog čega se u školi najviše primjenjuje u radu s učenicima koji imaju deficite u pažnji i koncentraciji.

Strani jezici

Tradicija je naše škole učenje stranih jezika. Godine 1991./92. formiran je eksperimentalni odjel 1. razreda s pet sati francuskog jezika tjedno iz čega je eksperimentalni program prerastao  u rano učenje stranih jezika. Danas učenici 1. razreda mogu birati između engleskog i francuskog kao prvog stranog jezika, a od 4. razreda pohađati izbornu nastavu drugog stranog jezika (engleski/francuski/njemački). U školi se redovito priprema i polaže međunarodni ispit DELF. DELF je diploma o poznavanju francuskog jezika koja se priznaje u preko 150 zemalja uključujući Francusku. Od 5. razreda učenici mogu odabrati učenje latinskog jezika, a od 7. razreda uz latinski mogu učiti i grčki.

Suradnja s roditeljima

Najčešći su oblici suradnje roditeljski sastanci, individualne informacije i suradnja putem Vijeća roditelja. Roditelji često iskazuju želju da školi pomažu kroz razne neformalne načine suradnje, organiziranja pomoći, nabave potrebnih nastavnih sredstava i pomagala, volonterskog rada i sl. Dosadašnja suradnja roditelja i škole očitovala se i u nizu uspješnih aktivnosti poput predavanja roditelja, posjeta ustanovama u kojima su roditelji zaposleni, pomoći u organiziranju različitih priredbi itd.

Stručna služba Škole

U školi djeluje stručna služba koja uključuje pedagoga, psihologa, logopeda i knjižničara. Kroz individualni rad, održavanje radionica i predavanja, stručni suradnici koriste suvremene načine i metode rada s učenicima. Primjerice, korištenje računalnog sustava za povećanje pažnje i koncentracije PlayAttention te korištenje Ravenovih progresivnih matrica za otkrivanje potencijalno darovitih učenika koji su uključeni u dodatne oblike rada.

Fonološka svjesnost

Fonološka svjesnost se odnosi  na prepoznavanje, izdvajanje i baratanje manjim dijelovima od riječi.

Prema tome, zadatci fonološke svjesnosti, od jednostavnijeg prema složenijem, jesu sljedeći (Kuvač Kraljević, 2015.):

1. slogovna sinteza (spajanje slogova u riječi- npr. djetetu kažemo slogove BA-KA i pitamo ga koja je to riječ)

2. raspoznavanje rime (dijete prepoznaje riječi koje se rimuju)

3. slogovna analiza (raščlanjivanje riječi na slogove- npr. djetetu kažemo riječ MAMA te ono treba  tu riječ razdvojiti na slogove MA-MA)

4. proizvodnja rime (dijete samostalno producira riječi koje se rimuju)

5. glasovna sinteza (djetetu kažemo niz glasova koje treba povezati u riječi npr. O-K-O te dijete treba reći OKO)

6. glasovna analiza (djetetu kažemo riječ te ju ono treba raščlaniti na pojedine glasove npr.  UHO te dijete treba reći U-H-O)

Fonološka svjesnost se ne razvija spontano, trebamo ju u djeteta predškolske dobi ciljano razvijati kroz igru.

Fonološka svjesnost se uvježbava od jednostavnijih prema složenijim zadacima. Adekvatno razvijena fonološka svjesnost smanjuje vjerojatnost za razvoj teškoća čitanja i pisanja u školskoj dobi.

Kreativne igre

Ovdje možete pronaći kreativne igre za razvoj fonološke svjesnosti, zadatke za prepoznavanje prvog i posljednjeg glasa u riječima, prepoznavanje rime te slogovnu i glasovnu analizu. 

Zadaci za vježbanje vizualne percepcije, pažnje, koncentracije i klasifikacije

Vježbe vizualne percepcije, pažnje, koncentracije i klasifikacije obuhvaćaju:

  • Labirint,
  • Spoji parove,
  • Bojanje prema zadanom predlošku,
  • Pronađi jednake,
  • Dovrši crtež prema zadanom predlošku i
  • Prepoznaj uzorak ili lik
  • Slagalice (npr. Pas i mačkaCvijet i  Profesor Baltazar).

​Osim što je kod djeteta predškolske dobi važno poticati vizualnu percepciju, pažnju i koncentraciju, također je za razvoj vještina čitanja i pisanja važno poticati predvještine čitanja i pisanja.

Među tim vještinama i znanjima posebno se ističu: fonološka svjesnost, rječnik, pripovijedanje, svjesnost o pisanom tekstu i  poznavanje slova.

Priprema za polazak u 1. razred

Skip to content