2020-01-06 15:25:54

'Mali znanstvenici' u 1.b razredu

 I. pokus

'PLUTAJUĆI PLASTELIN'

Uz pomoć prvog izvršenog pokusa 'Plutajući plastelin' s područja nevjerojatne fizike učenici su na imanentnoj razini shvatili kako prekooceanski brodovi i jahte koje teže nekoliko tona bez problema se održavaju na površini vode i plove. Sa stečenim znanjem o geometrijskim tijela učenici su oblikovali manje kugle od plastelina. U posude napunjene vodom ubacili su kuglice od plastelina te zaključili kako kuglice odmah tonu na dno posude.

"Kako to da veliki brodovi mogu plutati na vodi, a kuglica ne može?" bilo je jedno od pitanja učenika 1.b razreda. Slijedio je dokaz i odgovor na ovo postavljeno pitanje. Učenici su od par kuglica plastelina oblikovali čamac kojeg su postavili u vodu i gle čuda plastelin oblikovan kao čamac nije potonuo! U čamac su postavljali teret, dodatne kuglice od plastelina, ali čamac nije uspio potonuti usprkos teretu.

Tijekom izvođenja pokusa učenici su došli do zaključka da plastelin u obliku kuglice ne pluta, ali da ista količina plastelina oblikovana u čamac ostaje na površini vode. 

  

  

  

 

 

II. pokus

'NOVI FOSILI'

Pokusom 'Novi fosili' učenici su spoznali fosile, okamenjene ostatke biljaka i životinja, iz područja čudesne prirode. Potrebni materijali za navedeni pokus su: glina za modeliranje, školjke, gips, voda, čista staklenka i kist. Uz pažljivo izvođenje načinili smo karakteristične fosilne oblike ulijevajući gipsanu smjesu u otiske školjki na prethodno razvaljenoj glini na ravnoj površini.

 

 

 

 

 

III. pokus

'SIJANJE PŠENICE'

Učenici 1.b razreda u suradničkom okruženju 13. prosinca na blagdan Svete Lucije posijali su božićnu pšenicu te se tako upoznali s prirodoslovnim postupkom 'sijanja pšenice'. Svaka radna stanica je dobila potrebne materijale za izvođenje prirodoslovnog postupka: zemlja, pšenica, voda, posuda, kantica, lopatica i shemu pokusa gdje su imali zadatak skicirati materijale korištene za prirodoslovni postupak. Također, zadatak je bio sustavno pratiti i bilježiti rast pšenice odnosno uspješnost izvođenja pokusa.

  

 

 

 

 

 


Osnovna škola Izidora Kršnjavoga Zagreb