preskoči na sadržaj

Osnovna škola Izidora Kršnjavoga

Ostala događanja

PROJEKTNA NASTAVA: PROJEKT „DVA MUZEJA IZ SUSJEDSTVA“ (šk.g. 2012./13.)

Autor: Administrator , 14. 11. 2012.

Nositelji projekta:

ETNOGRAFSKI MUZEJ,  Željka Jelavić, viša kustosica

MUZEJ ZA UMJETNOST I OBRT, Malina Zuccon Martić, viša muzejska pedagoginja

u suradnji s učiteljicama Škole u bolnici

 

Mjesto održavanja:

učionica na 2. katu II. pedijatrije

 

Vrijeme održavanja:

ponedjeljkom od 11.15 h do 12.45 h

 

Sadržaj:

Svaki susret kratki uvod o muzejima i temi, potom slijedi radionica.

I ove školske godine nastavljamo suradnju s muzejima.

 

 

PROJEKTNA NASTAVA u ožujku 2013.

 

 

4. ožujka 2013. godine održana je još jedna radionica našeg Projekta pod vodstvom Maline Zuccon Martić.

Gospođa Malina iz Muzeja za umjetnost i obrt donijela je različite materijale. Neki se od njih mogu pronaći u specijaliziranim prodavaonicama građevinskog materijala kao materijal za izolaciju. Neki su dio ambalaže prehrambenih proizvoda. Učenici su prvo na tima materijalima olovkom ucrtali motive po želji. Našlo se tu kućica u nizu, stabala, listova i cvijeća. Te smo radove prekrili crnom temperom i otisnuli ih na papir. Napravili smo više kopija. Tako su nastale prekrasne grafike.

Likovni problem: Crte po toku i karakteru i kontrast neboja (crna-siva-bijela)

Likovno područje: Oblikovanje na plohi – grafika

Lana, 1. r

 

Već sam bila na ovim radionicama. Danas smo radili otiske i naučili što je grafika. Napravila sam otiske cvijeta i kuće. Jako mi se svidjelo. Voljela bih opet doći.

 

Ana Marija, 1.r

 

Jako mi se svidjela radionica. Teta Malina nam je objasnila kako se radi otisak temperom. Ja sam prvo nacrtala cvijet, a zatim princezu. To sam premazala crnom bojom i otisnula na bijeli papir. Bilo mi je lijepo.

 

Gabrijela, 3. r

 

Svidjelo mi se kako su nastajali otisci. Crtala sam cvijet, dar i list. napravila sam više otisaka. Pokušat ću to napraviti kod kuće.

Darko, 4.r

 

Danas smo radili grafike. To je tehnika otiskivanja. Napravio sam sunce, drvo i ribu. Super su mi ove radionice. Nisam nikada bio u muzeju, a sada je ovdje kao da sam u muzeju, napravit ćemo izložbu radova.

 

 

 

11. ožujka 2013. - Etnografski muzej - Željka Jelavić
Tema - izrada uskršnjih pisanica
Materijali - tvrdo kuhana jaja, pisaljke s bakrenim vrškom, pčelinji vosak, jestiva boja za jaja

Voditeljica kreativne radionice upoznala je djecu s narodnim običajima vezanim uz pripremu za proslavu Uskrsa. Primjerice u slavonskim krajevima se jaja ukrašavaju koncem ili vunom ili se obojana jaja ornamentiraju pažljivim struganjem boje nožićem.



Potom voditeljica objašnjava proces koji čeka učenike. Prvo se zagrijani vršak pisaljke uranja u pčelinji vosak uz objašnjenje da je bakar dobar vodič topline te njime stvaramo ukrase po površini tvrdo kuhanog jajeta. Pisaljka ostavlja crni trag voska. Jedan učenik je
upitao: "A zašto pčelinji vosak, kakav je to vosak?" Odgovor je da je taj vosak stabilan na površini na koju se nanosi dok bi običan parafinski vosak skliznuo s površine. Potom ukrašena jaja uranjamo u boju, ostavimo da se osuše te rupčićem skidamo tragove voska. Ostaju ukrasi u prirodnoj boji jajeta u kontrastu s bojom u koju smo jaja uronili.
 


Učenici su imali izložena otprije napravljena jaja te su na taj način oplemenili ideje za vlastite ukrase.
 


Tijekom izrade jedan je učenik (Darko) upitao voditeljicu: "Teta, što vi imate tamo u etnografskom?" Po odgovoru zaključio je s oduševljenjem: "Ja bih htio vidjeti oklop i mač samuraja!"

 

 PROJEKTNA NASTAVA u veljači 2013.

 

4. veljače 2013. u 11 h u učionici na 2. katu II. pedijatrije realizirana je još jedna kreativna radionica u suradnji s Muzejom za umjetnost i obrt. Malina Zuccon Martić, viša muzejska pedagoginja najprije je učenicima ispričala što se sve pohranjuje u MUO, kakve radionice se organiziraju te koja je razlika između umjetnika i obrtnika.

Zatim im je objasnila zanimljivu verziju gratage tehnike, idealne za prikaz motiva zimske noći. Najprije je u posudi izmiješala žumanjak i crni tuš. Dobivenom gustom i sjajnom smjesom učenici su premazivali bijeli papir. Dok se crnilo sušilo, razgovarali su o muzejima, o svojim dojmovima prilikom posjeta muzejima, o mogućnostima odlaska u neki od muzeja u svom zavičaju te što bi ih zanimalo u MUO.

Zatim su na suhu crnu podlogu počeli crtati drvenim štapićem. Pokazali su visok stupanj kreativnosti i strpljenja. Iznenađujuće laganim potezima nizali su bijele zimske motive: snjegovića, kućice, drveće… 5-ero učenika od 1. do 4. razreda ponosno su pokazivali svoje uratke koje su učiteljice odmah postavile na bolničke panoe kako bi svi posjetitelji bolnice mogli uživati u njima.

Lana, 1. r.:

Upoznala sam tetu Malinu. Nacrtala sam snjegovića i snijeg. Naučila sam da se može dobiti boja kad se izmiješa žutanjak i tuš. Bilo je lagano slikati. Teta Malina me pohvalila. Rekla je da bi moj rad trebalo uokviriti.

Filipa, 3. r.:

Kad crtaš po ovako premazanom papiru, imaš osjećaj da je to kao strugalica na lotu. Naučila sam nov način crtanja – tuš, jaje i glatki papir! Baš bih voljela otići do tete Maline u MUO kad budem u Zagrebu na kontrolnom pregledu! Nacrtala sam i reklamni plakat za Muzej za umjetnost i obrt. Moja „Zimska noć“ ima kuću, 2 drveta, 2 ježa i snjegovića. Jako mi se sviđa družiti i raditi u školi u bolnici na radionici!

Iva, 2. r.:

Sretna sam što sam izašla iz bolničke sobe! Učionica je lijepa. Prvi put radim ovom tehnikom koja mi je jako zanimljiva. Prikazala sam seosku zimsku noć.

Ea Helena, 2. r.:

Sretna sam što sam u učionici koja je vrlo lijepa! Društvo je vrlo ugodno. Upoznala sam tetu Malinu iz Muzeja za umjetnost i obrt. Naučila me novu tehniku. Objasnila nam je tko su obrtnici. Dosta sam se potrudila oko snjegovića. Nacrtala sam mu bijeli šal koji se divno uklopio. Na drugoj slici sam naslikala snjegovića koji se popeo na drvo i dvije sove jer one lete noću.

Kenan, 2. r.:

Čim sam čuo da je danas u školi teta Malina iz Muzeja za umjetnost i obrt, zamolio sam mamu da me dovede u bolnicu. Malo smo zakasnili, ali stigao sam popričati s tetom i uspio sam nacrtati svoju zimsku noć. Svi su me pohvalili, a učiteljica mi je crtež odmah stavila na pano. Nikad nisam bio u muzeju pa smo se dogovorili da ćemo ovih dana mama i ja otići vidjeti kako je tamo. Učiteljica mi je obećala da ćemo otići i u Etnografski muzej. Veselim se!

 

11. veljače 2013. u 11.15 h održala se i druga radionica u okviru projekta „2 muzeja iz susjedstva“ pod vodstvom Željke Jelavić iz Etnografskog muzeja.


Tema: izrada maski
Tehnika: oblikovanje papirom
Materijali: karton i krep papir
Voditeljica je u uvodnom dijelu uz powerpoint prezentaciju pokazala
fotografije matičnog muzeja te ispričala povijesne činjenice vezane uz
muzej. Djeca su tako naučila tko su bila braća Seljan, impresivnu priču o
njihovom istraživanju istočne Afrike i Južne Amerike te o njihovom
stodnevnom pješačkom putovanju od Karlovca do Petrograda.
Problematizirano je također pitanje "primitivizma" naroda iz neeuropskih
zemalja, jer i dan danas mnogi smatraju da plemenske zajednice nužno
podrazumijevaju primitivizam, no u doba kada je u Europi vladala kuga i
loši higijenski uvjeti, u Africi su primjerice postojala kraljevstva s
razvijenim sustavom odvodnje vode, a znanja i mudrosti prenosila su se
usmenim putem.


Obzirom da je radionica vođena u karnevalskom razdoblju, voditeljica je
objasnila neka narodna vjerovanja o dobu poklada te pokazala odgovarajuće
fotografije. Neka od vjerovanja su da se stvaranjem buke na Fašnik tjeraju
zima i zli duhovi. Stari Rimljani su pak to razdoblje nazivali Saturnalija,
doba kada su se robovi smjeli ponašati kao slobodni ljudi. U doba poklada
prihvatljivo je ismijavati druge.


U Hrvatskoj su poznati *zvončari* prekriveni runom, a u cijeloj zemlji u
različitim regijama maske imaju brojna imena i značenja.
Učenici su dobili traku kartona koju su oblikovali prema opsegu glave te su
potom trakice krep papira mogli prema želji zakačiti i ukrašavati na
kartonu ne bi li dobili raznobojna pokrivala i raznolike forme maske.

Susret je završen uz vedro raspoloženje, a neki su i zaplesali ukrašeni unikatnim

maskama koje su sami izradili.

 

 

PROJEKTNA NASTAVA u siječnju 2013.

21. siječnja 2013. radionicu u okviru projekta „2 muzeja iz susjedstva“ vodila je Malina Zuccon Martić iz Muzeja za umjetnost i obrt. Porazgovarala je s učenicima o događanjima u Muzeju. Najviše su ih zanimale radionice izrade minijaturnog namještaja i minijaturnog posuđa. Dogovorili su se da će slikati plastelinom.

 

 

 

 

 

 

Učenici su najprije od osnovnih boja miješanjem izrađivali narančastu, plavu i ljubičastu. Zatim su dodavanjem bijele dobivali svjetlije tonove odabranih boja ili su ih dodavanjem crne potamnjivali. Obradom malenih komadića obojenog plastelina na listovima papira nastajali su prekrasni slikarski radovi. Helena, učenica 1. razreda strpljivo je mijesila plastelin i od sitnih komadića razmazanih prstom po papiru napravila je prekrasnu pčelu. Slaven, učenik 3. razreda krupnijim je potezima naslikao kuću. Uz to je napravio i nekoliko šarenih jaja. Teme su bile različite pa je tako naslikana ribica u valovitom moru na koje padaju pahulje snijega, brkati djed i šarena papiga. Uz ugodno druženje s tetom Malinom i učiteljicama završila je 7. radionica za učenike koji su pokazali kreativnost i zanimanje za događanja vezana uz muzeje.

 

28. siječnja 2013. poslije uvodnog predavanja o Etnografskom muzeju, njegovoj lokaciji i predmetima uslijedila je powerpoint prezentacija s fotografijama aktualne izložbe igračaka koje su izrađivali naši stari, a također smo vidjeli i stare igračke iz drugih zemalja. Materijal koji se koristi je uglavnom drvo. Za likovnu radionicu najbitnije su bile fotografije malih kuhinjskih posuda i vrčeva od gline.


Muzejska pedagoginja Željka Jelavić je objasnila razliku izmedu gline i glinamola te su učenici dobili svoj komad glinamola sa zadatkom da izrade posudu za vodu bilo koje veličine i oblika.
Zadatak prati aktualni projekt matične škole "Voda za život" te će učenički radovi biti uključeni u izložbu radova vezanih uz projektnu temu.

 

 

 

 

 

 


Tijekom izrađivanja muzejska je pedagogica asistirala pri tehničkim poteškoćama u izradi ili savjetujući kako dodatno intervenirati na radu kako bi zdjele bile ne samo praktične već i lijepe.
Učenici su bez većih poteškoća izrađivali svoje posude, ukrašavali ih i oblikovali.
Nela (2.razred): "Ja sam ukrašavala i cvjetićima i urezivanjem."
Marija (6.razred): "I inače volim likovni, radila sam već glinamolom, ali ne znam za što bi bila ova posuda - može biti za svašta."
Marko (5.razred): "Moram stalno popravljati svoju posudu jer mi se ruši, ali nije mi to teško."

 

 

 

 

 

 

 

Osmero mladih umjetnika zadovoljno su fotografirali svoja umjetnička djela. Ostavili su ih u učionici kako bi i drugi učenici mogli uživati u ljepoti njihovih posuda za vodu. Neki od njih odlučili su da će posjetiti izložbu dječjih igračaka u Etnografskom muzeju o kojoj im je govorila gospođa Jelavić.

 

U prosincu 2012. tema susreta bila je tradicijsko ukrašavanje svijeća voskom.

Gospođa Željka Jelavić iz Etnografskog muzeja u Zagrebu održala je 2 susreta na tu temu: prvi je bio 10. prosinca za učenike nižih, a drugi 17. prosinca 2012. za učenike viših razreda.

Gospođa Jelavić ispričala im je kako su ljudi u prošlosti, kad nije bilo struje, koristili svjetlost svijeća. U ovo božićno doba svijeće su blagdanski ukras. Nekada su ih svjećari i medičari izrađivali ručno. Zatim je poučila učenike tradicijskom načinu ukrašavanja svijeća voskom. U današnje vrijeme postoje papiri i zlatne trakice od voska.

Učenici su pokazali svoje kreativne sposobnosti:

Marko, 2. r.:

„Teta Željka je rekla da su nekad ljudi umjesto struje imali svijeće. Majstori koji su ih izrađivali zvali su se medičari jer su izrađivali i medenjake. Ukrašavam svijeću voskom u boji koji je ljepljiv. Jako sam zadovoljan svojim radom. Mislim da bih mogao biti medičar. Volim zelenu boju, a stavio sam i malo crvene.“

Lara, 2. r.:

„Danas sam prvi put u bolnici i odmah sam se upoznala s tetom iz Etnografskog muzeja. Naučila sam ukrašavati svijeće. Možda ću od sada i kod kuće sama ukrašavati svijeće. Vosak rastopim tako da ga držim među prstima.“

Sara, 1. r.:

„Ja sam napravila svijeću. Ukrašavala sam ju voskom. Vosak sam zagrijala među prstima i stavljala na svijeću. Pravokutnike i kvadratiće sam izrezivala u narančastoj, zelenoj i zlatnoj boji i ukrasila svijeću.“

Ivana, 3. r.:

Danas sam bila na radionici. Ukrašavala sam svijeću. Jako mi je zabavno!“

 

U studenome 2012. tema susreta za učenike nižih razreda bila je NAMJEŠTAJ.

12. studenog 2012. izrađivali smo minijaturni namještaj od valovitog kartona. Najbolje je koristiti Librokol ljepilo i najprostoji najjednostavniji valoviti karton. Od tog materijala mogu se izrađivati i ukrasne kutije.

teta Malina,voditeljica radionice: „Nemam poima jeste li išta novo naučili jer ste tako dobro napravili ovaj namještaj kao da ga oduvijek izrađujete. Kod izrade namještaja uvijek dolaze nove i nove ideje. Inače nam djeca dolaze u muzej, ali vi ste u bolnici te smo mi došli vama. Uvijek ćemo vas rado dočekati u muzeju, samo nas posjetite!“

Luka Burazor, 4.r.:

Jako mi se sviđa na radionici. Ovo je prvi puta da izrađujem namještaj. Teta Malina tvrdi da imam dara za izradu namještaja jer sam se odmah uhvatio posla kao pravi majstor umjetnik.

Sara Lana Franc, 3. r.:

Izrađujem ormar. Svakako ću ga ukrasiti. Izrada namještaja je zaista lagana. Sviđa mi se ovakva škola u bolnici.

Antun Benaković, 4. r.:

Dolazim iz Cerne i nikad nisam bio u muzeju. Lani sam, dok sam bio u bolnici, sudjelovao u izradi šešira.Tada smo učili o odjeći kroz povijest. Ove godine sam opet u bolnici i baš sam se veselio tetama iz muzeja. Naučio sam izrađivati namještaj. Napravio sam ormar.

Luka Badel, 4. r.:

Volim muzeje. Do sad sam bio u Muzeju suvremene umjetnosti. Tamo se moj prijatelj spustio niz crni tobogan. Vidio sam neke nove stvari. Sa svojom školom bio sam u Kumrovcu u Muzeju Hrvatskog zagorja. Dopale su mi se narodne nošnje i stara glačala. U Zagrebu sam posjetio Muzej grada Zagreba. Danas mi je stvarno lijepo bilo upoznati tete iz Muzeja za umjetnost i obrt i Etnografskog muzeja. Teta Malina nas je naučila izrađivati namještaj od papira. Ja sam napravio starinski kauč.

I učenici viših razreda dobro su došli na radionicu.

Antonela Šurbek, 8. r.:

U MUO i Etnografskom muzeju sam bila jer stanujem u blizini. Današnja radionica mi je super. Izrađujem starinsku komodu koja je puna ukrasa. Volim starinski namještaj. Moj tata je obnovio jedan stari bakin ormar koji sada ukrašava naš stan. Inače odlazim u muzeje kad je Noć muzeja.

Šestero učenika viših razreda 19. studenog 2012. izrađivali su čestitke tehnikom iskucavanja pod vodstvom likovne pedagoginje Maline Zuccon Martić iz Muzeja za umjetnost i obrt.

Materijali: kartonske podloge, očišćene i rastvorene aluminijske ambalaže od majoneze, paštete, rajčice, štapići za ražnjiće

 

Likovna pedagoginja Malina Zuccon Martić poslije uvodnog pozdrava djeci, započela je objašnjenjem što je uopće Muzej za umjetnost i obrt, objasnivši tako koja je razlika između umjetničkih i obrtničkih djela. Tijekom objašnjenja poticala je i djecu na samostalno zaključivanje.

Potom je prezentirala donešeni materijal i ukratko objasnila tehniku iskucavanja. Navela je također u kojim situacijama ta tehnika može poslužiti kao obrt, a u kojima kao umjetnost.

Prije podjele materijala, svoj djeci pokazala je kako upotrijebiti ovu tehniku, napomenuvši da je potrebno mnogo strpljenja za rad, mnogo usmjeravanja pažnje na detalje kako bi se postigao što bolji vizualni rezultat.

Djeca su naučila pojam reljefa kojeg je voditeljica radionice često spominjala.

Krenuvši na realizaciju vlastitih reljefa sva su djeca ubrzo uvidjela koliko je truda i strpljenja potrebno za ovu finu obradu materijala.

Svako dijete napravilo je jedan do dva reljefa.

 

U listopadu je tema susreta bila ČIPKA.

 

Održane su dvije radionice: 15. listopada i 29. listopada 2012.

Učenici su pogledali prezentaciju o povijesti čipkarstva u našoj domovini te su po uzoru na poznate tradicijske čipke (lepoglavsku, hvarsku, pašku) sami izrađivali čipku – bijelom bojom na crnoj podlozi.


Izvor: Ljerkica Vinković, učiteljica RN


Društvene mreže škole

 

PLAY ATTENTION

RASPORED ZVONA

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
KORISNE POVEZNICE

CMS za škole logo
Osnovna škola Izidora Kršnjavoga / Kršnjavoga broj 2, HR-10000 Zagreb / os-ikrsnjavi-zg.skole.hr / ured@os-ikrsnjavi-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju